Pak de regie met een ontwikkelsessie!

Sinds 1974 verzorgt Stichting Communicatie trainingen waarbij de fysieke aanwezigheid van deelnemers gewenst is. Want door deze aanwezigheid beklijven onderwerpen beter, kunnen vaardigheden directer worden getraind en is een maximaal trainingsrendement gegarandeerd.

Dankzij Coronaproof trainingslocaties heeft een groot deel van de trainingen het afgelopen half jaar ook fysiek plaatsgevonden. Wij verwachten dat de komende periode ook nog trainingen gegeven gaan worden met de fysieke aanwezigheid van deelnemers waarbij de RIVM maatregelen in acht worden genomen.

Toch kregen en krijgen wij van veel opdrachtgevers de vraag of wij digitaal iets kunnen betekenen aan de ontwikkeling van hun medewerkers. Zowel medewerkers die al trainingen gevolgd hebben bij Stichting Communicatie als nieuwkomers die nog geen trainingen hebben gehad (on-boarding training).

Daarvoor hebben wij digitale ontwikkelsessies in het leven geroepen. Ontwikkelsessies van maximaal 2 uur en bedoeld voor maximaal 3 deelnemers. Kort, praktisch, interactief en al dan niet met een acteur.

Een van de ontwikkelsessies is specifiek bedoeld voor degenen die nog geen eerdere trainingen hebben gehad van Stichting Communicatie. Deze sessie bestaat uit 2 blokken van ieder 2 uur, waarin de belangrijkste interviewtechnieken (waaronder verbaal volgen) worden behandeld.

De andere ontwikkelsessies zijn ontwikkeld als refreshment en specifiek bedoeld voor degenen die al eerder trainingen bij Stichting Communicatie hebben gevolgd. Met als mogelijke onderwerpen:

  • Omgaan met weerstanden en tegenwerpingstechnieken.
  • De Socratische gespreksmethode.
  • Opsporen van verborgen boodschappen (met behulp van meta-semantiek en meta-luisteren).
  • Gebruik van meta-communicatie als beïnvloedingsinstrument.
  • Het intakegesprek bij potentiële opdrachtgevers.
  • Het recruitmentinterview.
  • Feedback geven en ontvangen.
  • Het correctie- en slecht-nieuwsgesprek.
  • Vergadertechniek (online en live).
  • Voortgangs- en functioneringsgesprek.
  • Sales- en adviesgesprek.
  • Effectief presenteren.
  • Consultative selling.
  • Coachen van medewerkers.

De kosten voor een ontwikkelsessie van 2 uur: 375,00 euro (exclusief BTW).

Voor welke digitale ontwikkelsessie ook gekozen wordt: wij bieden altijd maatwerk aan.

Neem contact met ons op en wij bespreken graag de mogelijkheden: 076-5223238 of info@sc.nl.